sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Tallinnan matka ja muita kiireitä

Huh, en oo kerenny kirjottaa tänne ikuisuuteen (=melkein kahteen viikkoon) kun on ollut niin paljon puuhaa! Enkä malttais yhtään istua koneella kun tekee mieli puuhastella kaikkea. Nytkin linnut tsirputtaa niin ihanasti ulkonat ja ikkunat kaipais pesemistä ja yrtit kylvämistä...

Viime viikko mulla meni perinteisesti töissä ja kotihommissa. Perjantaina oli meidän ystäväpariskunnan tupaantulijaiset. Illan emäntä oli loihtinut meille pöydän täydeltä herkkuja, nam! Oli mätirullia, kanamakaroonisalaattia, sipsiä, pähkinöitä, suklaata, boolia ja ah-niin-ihanaa valkosuklaa-daimkakkua.

Juhlista lähdimme varmaan ensimmäisinä, koska kotona odotti pakattavat laukut. Lauantaina lähdettiin Tallinnaan Anssin, siskoni ja äitini kanssa! Me tosiaan lauataina risteiltiin Viron puolelle Tallink Europalla (perillä Tallinnassa klo 22), oltiin kaksi yötä Hotelli Euroopassa ja maanantaina risteiltiin iltapäivällä takaisin Suomeen.

Hotell Euroopa oli hyvä valinta, kun tultiin maihin noin myöhään. Kymmenen tuntia matkustaneina meillä oli mielessä vaan yksi asia: nukkuminen! Euroopa sijaitsee aivan Tallinkin terminaali D:n vieressä, kävelymatkaa 5 minuuttia. Usein ollaan oltu Viru-hotellissa, joten tää oli kivaa vaihtelua. Hotelli oli siisti ja viihtyisä, henkilökunta oli iloista ja aamupala oli hyvä. Meillä oli huoneen ikkunat satamaan päin, toisessa huoneessa oli parvekekin.

Sunnuntai meillä meni tehokkaasti shoppaillen. Lähdettiin klo 9.45 Prisma-bussilla Rocca al Maren ostoskeskukseen, josta jatkoimme klo 13.30 bussilla Kristiine-keskukseen. Tuo Prisma-bussi on siis ilmainen, sen aikataulu löytyy esim. täältä. Tosi kätevä tapa liikkua noihin kauppakeskuksiin, tolla ei nimittäin voi eksyä. Shoppailun lomassa nautittiin vähän hiukopalaa.

Illalla käytiin syömässä keskiaikaisessa Peppersack-ravintolassa Vanhassa kaupungissa. Mä maistoin ankkaa ensimmäistä kertaa, kun otin alkuruuaksi talonsalaatin ankanfileellä. Ruoat oli hyviä, paikan tunnelma oli kohdillaan ja palvelu erinomaista. Olipa henkilökunta järjestänyt ihan hupaisan miekkailunäytöksenkin.

Ruoan jälkeen käppäiltiin Vanhan kaupungin kujia pitkin takaisin hotellille...

Maanantaina oli ohjelmassa pikaiset shoppailut, yhdeltä lähti laiva takaisin kotia kohti. Syötiin niin meno- kuin tulomatkalla laivan seisovassa pöydässä. Kuten varmaan huomaa, mun mielestä hyvä ruoka ja matkailu kuuluu ehdottomasti yhteen. Tänkin reissun parhaat hetket oli mielestäni kun istuttiin yhdessä rauhassa syömässä.

Aivan ihana mustikkainen leivos!

1. Kiva kuulla, että teillä oli mukava reissu! Meillä odottaa matkalaukut pakkaamista, keskiviikkona olis lähtö kohti Helsinkiä ja aamulla sitten lento Lontooseen!<3 Sain vihdoin lisättyä sut Bloggeriin listalle (en oo tähän mennessä "jaksanut" lisätä sinne ketään, kun oon ajatellut etten edes lue blogeja -ja kertaheitolla sinne tuli lisättyä 19 kun lempparia. :D ) ! Ihanaa viikonloppua! T.Yksi mahatautinen matkanodottelija

1. Voi kääk, toivottavasti mahatauti väistyy ennen matkan alkua! En malta odottaa että pääsen kuulemaan raportin reissustanne, tyttöjen ilta on siis välttämätön kun tuutte takaisin. Toivottavasti on ihana reissu, nauttikaa! <3