maanantai 6. toukokuuta 2013

Kevät puuhastelua

Kevät antaa virtaa! Huh, onneks pääsee huomenna töihin. Mulla on tosiaan ollut viikon "vappuloma" tässä ja alan kohta hyppiä seinille. Tänäänkin heräsin puol kaheksan ja kymmeneen mennessä oli jo siivottu koko huusholli. Loppu päivä meni hohhaillessa että mitäs sitten. Meinasin jopa innostua maalaamaan eteisen seinän, mutta jätin sen ikuisuus projektin kuitenkin sinne ikuisuuteen..

Oon mä tässä lomalla kerennyt muutakin puuhastella kun siivota. Vapun jälkeen istuttelin kevätkukkia eli orvokkeja. En millään malttais odottaa että tulee niin lämmin että pääsee laittaa muitakin kukkia!



"Mummon orvokit"
Haha, oon niin innoissani siitä että on parveke ja pääsee pitkästä aikaa laittaa kesäkukkia, että haluan laittaa kaikkia värejä! Yritän kyllä hillitä itseäni, mutta huomaan jo nyt rönsyileväni violetista keltaiseen... Saa nähdä millainen sateenkaari meidän parvekkeesta tulee. Ja saa nähdä missä vaiheessa Anssilla menee hermot mun kukkakaupoissa ravaamiseen. Viime viikolla kävin torstaina, perjantaina ja lauantaina kukkatarveostoksilla. Anssi ei tullut enää lauantaina mukaan, mutta onneks äiti on yhtä kova (oikeesti kovempikin) intoilemaan kukista kun minä. 

Kokkailu jäi lomalla vähän vähemmälle, vedin varmaan kolme päivää quesadilloja, uh... Oon panostanu nyt enemmän herkku aamupaloihin ja iltanaposteluihin. Paras aamupala on Lidlin croisantti (täytettynä kaikella hyvällä), appelsiinimehua, kahvia ja hyvä lehti.


Monena iltana oon napostellu vihanneksia. Tollanen lautanen uppoo melkein yheltä istumalta nassuun. Paitsi noi juustot, en muistanu kaupassa että inhoon Emmentaalia. 


Tänään pääsin vihdoin Suomen tivoliin! Mun pitää päästä joka vuosi käymään vain ja ainoastaan maailmanpyörässä. Mä en noin muuten välitä tivolivempaimista, mutta se on se juttu.



Niin joo, vielä yrttikuulumisia tähän sekamelskapostauksen loppuun. Basilikan taimet kasvaa silmissä, huhhuh, ne tekee jo toisia lehtiä. Noi on niin söpöjä! Istutin ne siis viime viikolla ihan ruukkuun ja lähinnä kissoilta suojellakseni rakensin niille "minikasvihuoneen" elmukelmusta ja paukkutikuista, haha, pitäis ottaa kuva siitä, se on niin hieno.

Pikkubasilikani

Persiljaskaiset
Persiljatkin on innostunut kasvattaa jo lehtiä, jee. Ruohosipuli näyttää maailman kamalimmalle, luulen että sitä on käynyt syömässä noi kaksi pikkupuutarhuria.. Ja oregano ei oo kasvanu varmaan viikkoon ollenkaan. Onneks toi basilika pitää mun toivoo yllä. Tällä viikolla voisin kylvää sitruunamelissan, sitä osaa päiväkotilaisetkin kasvattaa niin se on aika takuuvarma. Jännää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti