tiistai 28. toukokuuta 2013

Parvekepuutarha

Aah, vitsi kesä on kyllä parasta aikaa! Mä en oo mikään neljän vuoden ajan fani, mun puolesta aina vois olla kesä. Nyt oon ollu erittäin innoissani kun on "pitkästä aikaa" (=parin vuoden tauon jälkeen) taas parveke! Oonkin aiemmin raportoinu mun kasvatuksista, tässä tuoreempaa tilannetta...

Basilikan kylvin rahkapurkkiin 22. huhtikuuta, mistä se muutti ruukkuun reilu viikko myöhemmin. Pari viikkoo ne on ollut nyt ulkona. Pitäis varmaan laittaa osa noista eri ruukkuun kun rupee olee ahdasta.

Basilikat 28.5.2013
Mun piti jo aiemmin laittaa kuva mun hienosta basilikakasvihuoneesta. Tossa on siis elmukelmu pingotettu paukkutikuilla suojaksi, ettei kissat syö mun pieniä taimia. 

Superhieno "kasvihuone" 9.5.2013
Persiljat laitoin kasvamaan 26. huhtikuuta, tältä näyttää nyt:


Oreganot ja ruohosipulit kasvaa hitaasti, saa nähdä saako niistä syötäväksi. Sitruunamelissat ei oo lähteny kasvamaan ollenkaan! En tajua miten se on mahollista, päiväkotilaisetkin kasvattaa aina sitruunamelissaa kun se on niin takuuvarma. Pitänee laittaa varmaan uudet siemenet tulille... Sunnuntaina laitoin korianteria ja salaatteja kasvamaan, kääk saas nähdä! Lauantaina äiti osti mulle jotain ihanaa, amppelimansikan.




Tässä muuten kuvaa meidän partsilta. Palkkapäivää odotellessa... Amppelitomaatti on ainakin hankintalistalla ja jotain muuta... Hmm.. 






2 kommenttia:

  1. Mites satokausi onnistui? Itse tein varmasti kaikki mahdolliset aloittelijan virheet, siksi en malttaisi odotella tulevaa kevättä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sato oli hyvä. Mansikat on tehnyt marjaa vielä syyskuussakin ja yrtitkin sinnittelee vielä keittiön ikkunalaudalla. :)

      Poista