perjantai 28. kesäkuuta 2013

Kesälomareissulla

Kuten jo aiemmin mainitsin oltiin sunnuntaista tiistaihin pienellä kesälomareissulla. Tarkotuksena siis viettää kahdenkeskistä aikaa ja vähän vaihtaa maisemaa että jaksaa olla taas kotikulmilla. Sunnuntaina lähdettiin aamulla yhdeksän jälkeen ajamaan Naantaliin. Naantalissa käppäiltiin vanhassa kaupungissa ja käytiin syömässä Ravintola Valborgissa. Siellä ihan vaan siksi koska listalla oli Vallun hampurilaisia. Hyvät burgerit oli Vallu tehnyt.

Ei ne turhaan puhu Naantalin auringosta, päivä oli tosi aurinkoinen! Vanhasta kaupungista suunnattiin Naantalin kylpylään. Siellä meillä oli huone Sunborn Yachtissa, eli hotelliksi rakennetussa laivassa. Hauska idea, ja huoneet oli ihan siistit. Muutenkin tykättiin kylpylästä, siellä oli kaksi allasta, jossa pystyi uimaan, poreita neljää erilaista ja vielä ulkoallas. Ajankohta (jussin jälkeinen su-ma) oli tosi rauhallinen, aamu-uinnilla n. klo 9 oli meidän lisäks kolme uimaria!

Maanantaina puolilta päivin matka jatkui Turkuun, jossa pyörittiin päivä. Käytiin Arnoldsissa donitsilla, torilla mansikoilla, Aurajoenrannalla kahvilla ja ravintolalaivassa vähän evästämässä. Päivä oli edellistä harmaampi, mutta lämmintä oli. Illalla klo 20.15 lähdettiin 23h-risteilylle Tukholmaan. Takaisin Turussa oltiin siis klo 19.15, ja kotona n. klo 23.30. Laivalla (joka oli siis Baltic Princess) käytiin kuuntelee karaokee, osteltiin taxfreessä ja käytiin syömässä buffetissa.

Mukava reissu kaikin puolin ja tosi hyvin rentouttaa jo tollanen parin päivän poissa kotoo olo. Mun äitillä oli lahjakortti tonne Naantalin kylpylään, joten kustannuksetkin pysy kohtuullisina, ehkä 250 euroa meillä meni risteilyyn, ruokiin ja dieseleihin (oltiin siis autolla). Päälle tietenkin noita hömppäosteluita...