tiistai 16. heinäkuuta 2013

Kalaruokien opettelua

Mä lupasin alku kesästä itselleni että opettelen kokkaamaan enemmän kalaa. Oikein hävettää miten vähän me syödään kalaa, vaikka mä rakastan kalaruokia! Kun meillä syödään kalaa, se on lohta, tavallisesti medaljongeja. Kerran oon paistanut ahvernia ja joskus kolme vuotta sitten tein jotain muikuista. Kala vaan tuntuu niin kalliille ja oon jotenkin vaan pitänyt sen käsittelyä iljettävänä.

Oon nyt kesän aikana opetellut paistamaan muikkuja. Prisman palvelutiskiltä satsi perattuja muikkuja meidän kahden päivän tarpeisiin maksaa vaan muutaman euron. Pyörittelin muikut suolalla ja pippurilla maustetussa ruis-&vehnäjauhoseoksessa ja paistoin voissa pannulla. Vaikeaa? Ei. Kallista? Ei. Hyvää? Kyllä!

Tänään opetteluvuorossa oli kalakeitto. En oo siis ikinä tehnyt kalakeittoa, joten luotin täysin Kodinkuvalehden ohjeeseen. Kalana käytin puolet lohta ja puolet siikaa, ja osan perunoista korvasin porkkanoilla. Ja ai että oli hyvää! Kalat ostin tosiaan taas Prisman palvelutiskiltä, ostin vähän reilummin mitä ohjeessa on, molempia n. 300g, yhteensä kaloille tuli hintaa n. 12 euroa. 

Ps. Jouduin nyt vaihtamaan takasin tyhmään blogimalliin, näin nimittäin kaikki toimii niinkun pitääkin! Haluan kyllä takasin sen "dynaamisen mallin", mutta haluaisin että se myös toimii. No katsotaan, älkää häiriintykö vaihtelevista ulkoasuista. ^__^


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti