maanantai 1. heinäkuuta 2013

Parvekkeen kuulumisia

Jee, saatiin vihdoin parvekkeelle matto! Äidin ja isän varastosta löytyy vaikka mitä, nyt meidän keltaiselle parvekkeelle täydellisesti sopiva keltainen matto. Nyt tää on ihana kesähuone.

Parveke näkymät sisältä. Orvokit parvekelaatikossa saa vielä lähtöpassit, kun käyn hakemassa äitiltä krasseja. Toivottavasti arvon krassit ei vaan loukkaantuneet mun kovakouraisesta istutustavasta. Kuten tarkkasilmäiset voi huomata, meidän kissanverkkoprojekti ei ole oikein edistynyt... Teen siitä päässäni liian isotöisen asian, tai oikeestaan se tarvikkeiden osto on mikä mulla tökkii. Ehkä vielä tänä kesänä?
Keltasen maton lisäksi parvekkeelle muutti keltainen kastelukannu ja harja. Ja ihan sattumalta keltaiset, en kaupassa yhtään muistanut että meillähän on keltainen partsi.
Uusia kukkiakin parvekkeelle on muuttanut. Petuniaa lattiaruukkuun, amppeliin ja parvekelaatikkoon, pelargoniaa toiseen lattiaruukkuun ja uusi tuttavuus riippapelargonia amppeliin. En uskalla laskea paljon mulla on mennyt rahaa meidän parvekkeeseen (vaikka oon kyllä koittanut pihistellä), mutta ei kai sen väliä, se on joka euron arvosta.
Yrtit on kasvanut kovaa vauhtia. Alla olevassa kuvassa persilja, basilika, timjami ja sitruunamelissa. Sitruunamelissan jouduin käydä ostamassa Plantagenista, koska mun istuttama ei vaan lähtenyt kasvamaan! Muut on itse siemenestä kasvatettuja.
Ruohosipuli ja korianterikin kasvaa hitaasti mutta varmasti. Toi korianteri mua jännittää kovasti, mutta hyvälle toistaseksi näyttää. Ruohosipuli nätti aluks ihan onnettomalle, mutta nyt se alkaa näyttää jo ruohosipulille!
Salaatit sen sijaan... No, kasvaa hiiiitaaaasti... Tää olikin hyvin kokeellinen kasvatus, netistä kun en löytänyt (=osannut etsiä) että voiko niitä kasvattaa muovilaatikossa. Mulla ei oo kyllä muutenkaan mitään kokemusta salaatin kasvatuksesta, mutta ehkä sitä tässä oppii.
Yhtäkaikki, rakastan meidän parveketta! Tässä on ihana viettää aikaa. Lukea kirjaa, napsia mansikoita suoraan amppelista, katsoa kun kissat nautistekelee, tonkia kukkia ja yrttejä... Ja vaikka ei oo kesä edes puolessa välissä, suunnittelen jo että mitä laitan ens kesänä mihinkin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti