tiistai 9. lokakuuta 2012

Viikonlopun kuulumisia

Mä oon ollu pari päivää ihan poikki. Lauantaina hösötin aamusta iltaan, joten sunnuntaina ja eilen en tehnyt sitten mitään (kotitöitä ja ulkoilua ei lasketa).

Lauantaina aamupäivällä maalasin siis olkkarin seinän toistamiseen, mutta (hirveenmontakirosanaa) sen joutuu maalaa vielä kertaalleen ja maalia on jäljellä ehkä 2 desiä. Tai Anssin mielestä se on ok, mutta mun mielestä se on ihan hirvee ja pakko maalata tai en voi asua täällä. Eli ei siis tarvii miettiä ensi viikonlopun ohjelmaa, maalaushommia riittää vielä!

Loppu lauantai olikin sitten parempaa kun alku, eli sisko, äiti ja isä tuli vohvelikesteille. Ja Annun kanssa tehtiin vielä quesadilloja jälkiruoaks.


Hirveen aneeminen toi toisen kuvan vohveli, voi raukka, onneks se on saanut kaverikseen maailman parasta mansikkahilloa (=äitin tekemää) ja jätskiä. Syöminenhän ei siis suinkaan loppunut vohveleihin & quesadilloihin, vaan illalla tuli vielä kummitäti lapsineen käymään. He toivat mukanaan pussillisen itsetehtyjä korvapuusteja ja laatikollisen Brunbergin suukkoja, nam! Makean puutoksesta ei ole siis tarvinnut kärsiä.



Sunnuntaina herkuttelu vaihtui ulkoiluun. Oon ihan fiiliksissä, koska suoraan meidän etupihalta lähtee ihan huippuhyvät ulkoilumaastot! Mehän asutaan kolmen järven/lammen keskellä. (En oo siis ihan varma kumpia noi on, kun meitä koulussa järkytettiin sillä tiedolla että Kangaslampi onkin järvi.) Vesi on ollut aina mulle jotenkin rakkain elementti ja sen ääressä on helppo rauhottua. Keskustassa asuessakin ulkoilut suuntautui pääasiassa Tourujoen rannoille. Nyt meidän alaovelta matkaa veden ääreen on n. 100 metriä (edit. saatoin vähän liiotella, 50 m lähempänä). Siihen päälle vielä nää joetjärvetlammetlätäköt mitä tässä ympärillä on, niin voin vaan sanoa että sielu lepää! Harmi vaan kun tulee jo niin aikasin pimeetä, että enhän mä uskalla lähtee enää illalla tonne metsiin.

Tulikin pelosta mieleen vielä lauantai-illan draamaa. Olin uskaltautunu itekseni ulkoilemaan (ihan asfalttiteille kerrostalojen väleihin), mutta voi kamala mikä ylläri alaovella odotti! Oven kahvassa möllötti jättisuuri hämähäkki. Mä sitten näppäränä tyttönä yritin sitä pihaharjalla siitä häätää, mutta sehän vaan suuttu siitä ja alko kieppua kahvaa ympäri niin pirun äkäsenä. Mitä tekee Heli? Soitin Anssin avaamaan alaoven...

Kysymys: Kuka tietää mikä ihme tämä on? Sieni?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti