sunnuntai 12. elokuuta 2012

Kaakkuja

Tänään oli mun serkun rippijuhlat. Mä tein sinne kakut, sitä varten tein siis tällä viikolla marsipaanikoristeita. Täytteeksi tuli mun perinteinen eli mangososetta, banaania ja kermavaahtoa. Mä teen varmaan aina kakut tolla täytteellä, koska se on takuuvarma. Se ei ole makea, mikä on hyvä asia marsipaanikakussa.

Tämä mun serkku on siis poika, joka pelaa jääkiekkoa ja on koko ikänsä soittanut rumpuja. Halusin kakkuihin jotain henkilökohtaista, mun mielestä ei oo kiva jos pojan rippikakussa on vaan ruusuja. Päädyin siis kokeilemaan rumpukakkua. Toteutus oli lähellä epäonnistua, koska koin tapaturman, eli vedin puukolla sormen auki. (Siitä tulee vieläkin verta!) Tietenkään en löytänyt laastaria, enkä voinut soittaa kellekään, kun muut oli kirkossa niin taiteilin sitten sellanen helkkarinmoinen paperitollo sormessa noita marsipaaneja.. No siitä selvittiin ja kakun jopa rummuksi tunnistaa. ;)

Rumpukakun kaveriksi tein vähän perinteisemmän näkösen rippikakun, jonka koristelin marsipaaniruusuilla ja -raamatulla sekä vihreillä kuulilla.

Tädin tekemiä ihania salaatteja!




2 kommenttia:

  1. Aivan ihana blogi! :)

    Ja aivan ihania kakkuja -siis erityisen ihania!
    Kaikki vieraat ihasteli näitä luomuksia ja sankari oli erityisen otettu.

    Juhlienjärjestäjänä olen syvästi kiitollinen kakkutaiturille verrattoman suuresta avusta ja elämyksestä!

    Kiitos Heli -ihanainen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olkaa hyvät, ihanaa olla mukana tekemässä juhlapäivästä erityinen! :)

      Poista